lördag 20 oktober 2012

HALLOWEEN minialbumet är klart!

Hej!
Nu är mitt Halloween minialbum klart:-) Jag har gjort det av My mind´s eye papper "Lost & found halloween"! Superhäftiga papper som verkligen passar till ett minialbum av min brors halloweenfest 2011!


Olika accents såsom, crackle, glossy och matte använder jag till det mesta! Till exempel att lägga på kugghjul, fylla i bokstäver eller markera en detalj lite mer;-) Helt suveränt och ett måste i min scrapphörna!!
Ett måste för mig är även distressstainer i olika färger och glimmermist, sååå kul att "kladda med";-))


Till korset (bilden nedan) har jag använt mig av tändstickor som jag limmat ihop! Länken och småflaskorna är från Tim Holtz och finns på Lektyg och Hantverk! Den ena flaskan har jag fyllt med små dödskallar och handgranater som jag hittade i mina gömmor!


Tags och andra detaljer har jag klippt ut från teresa collins papper "spooktacular"!Passar perfekt i mitt album!På pumpan nedan har jag lagt på crackleaccents och torkat det med embossingfönen vilket gör att det bubblar sig! Alla olika bokstäver jag använt mig av finns självklart hos Pia i butiken;-)


Nu kan Halloween komma!! Ha en underbar lördagskväll!
Kramar Ulle

PS. glöm inte att delta i månadens utmaning:-) se vidare info här i bloggen eller på Lektyg och Hantverks facebook!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar