söndag 7 oktober 2012

Trygghet


Då var det dags för mig att visa vad jag fick att jobba med denna premiärmånad :-)
Pia skickade ett paket helt i min smak..

Ett gäng papper från  
My Mind´s Eye "The Sweetest Thing"
samt
"Tiny Word Stickers" 

Några ark från
 Echo Park "EveryDay Eclectic"..

 Clearstamp "Grunge"från KaiserCraft
Spetsband
Cardstock
Thickers "Subway" från American Crafts
samt Blingblingstenar
Jag lovar, det är kärlek vid första ögonkastet!!

Idag bjuder jag på den här Layouten,
en bild på min minsta dotter som sitter tryggt 
hos sin älskade pappa..


Precis som Ulrica valde jag att rama in min layout med "TissueTape"
nämligen en rulle ur Tim Holtz "Sketchbook"
Jag är inte så mycket för dekorationer, jag jobbar gärna med mister, stains o kladd ist &
här har jag mistat layouten med Tattered Angel´s glimmermist: 
Sand, Seaglass samt Riptide,
 alla hittas i ett & samma paket "Sand & Surf"
det är flaskor som används flitigt här hemma vill jag lova!
Bakgrunden fick sig även ett par hårda smällar med en Distress Stain,
ingen mindre än "Wild Honey" 
som jag tycker passar perfekt som utstickare i en annars 
rätt mild layout..
Rubbet finns i butiken!

Jag hittade även ett par knappar, en blomma samt resterna från ett ark med bokstavs-stickers här
hemma som fick vara med på layouten, jag gillar att använda "sånt som man inte brukar använda" på mina layouter...varför kasta resterna när bokstäverna är slut? 
Funkar ypperligt som bakgrund eller stencil eller hur?!
Nåt som alltid sparas undan är tags från klädinköp..dom brukar vara snygga!! 

Hoppas att ni får en skön avslutning på veckan, scrappa på flickor..& pojkar :-)

// Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar